• 0 Mijn Kazou

    Er werd geen profiel met het opgegeven e-mailadres en/of wachtwoord teruggevonden. Probeer opnieuw of klik op 'Wachtwoord vergeten?'. Opgelet: profielen uit onze vorige website (vakanties t.e.m. paasvakantie 2017) zijn niet meer bruikbaar.


    Loading...
    uitloggen
  • Wegwijs in Mijn Kazou

    Op deze pagina vind je naast de algemene info over de werking van ‘Mijn Kazou’ ook heel wat antwoorden op veelgestelde vragen en problemen.

    Wat vind je terug in ‘Mijn Kazou’?

     

    Jouw ‘Mijn Kazou’ kan je enkel bereiken door in te loggen met het e-mailadres en wachtwoord van je ‘Mijn Kazou’-profiel via 'login' in de menubalk bovenaan. Om effectief naar 'Mijn Kazou' te gaan klik je in de menubalk bovenaan op 'Mijn Kazou'.

    Deze 4 blokken vind je terug in jouw 'Mijn Kazou'-profiel:

    1. Boekingen

    Al de boekingen sinds 2017, voor kinderen uit jouw profiel zul je steeds in ‘Mijn Kazou’ terugvinden. De boekingen voor het huidige en komende seizoen vind je steeds in dit gele luik ‘Boekingen’ terug. Minder recente boekingen vind je terug bij ‘Historiek’.

    Selecteer één van de kinderen die gekoppeld zijn aan je ‘Mijn Kazou’-profiel.

    Overzicht van je boekingen:

     

    • Je krijgt nu een overzicht van al zijn/haar boekingen te zien voor het huidige en komende seizoen. Ook inschrijvingen op de reservelijst en geannuleerde boekingen verschijnen hier.
    • Bij elke boeking kan je het volgende doen:
      • Personen toevoegen aan een groepsboeking via ‘persoon toevoegen aan groepsboeking’. Ter info: bij een groepsboeking houden we in de mate van het mogelijke rekening met deze groep bij het samenstellen van de groepen op vakantie.
      • Inschrijvingen op reservelijst kan je zelf verwijderen via het vuilbakje, boekingen of geannuleerde boekingen niet. Om een boeking te annuleren dien je immers via mail of telefoon contact op te nemen met het organiserende verbond van je vakantie.
      • Doorklikken naar de algemene beschrijving van de vakantie via ‘bekijk vakantiepagina’.
      • Zeer belangrijk: via de knop ‘Meer boekingsinfo tonen’ vind je steeds alle noodzakelijke details met betrekking tot je boeking terug, gaande van de factuur en de in te vullen medische fiche tot het infoboekje met de praktische details voor je vertrek, je verblijf en je terugkomst.
    Meer boekingsinfo tonen (Boekingsdetails):

     

    • Je boeking: Hier vind je voor de gekozen boeking de basisinfo terug die ook in het overzicht van de boekingen stond. Daarnaast vind je hier een knop terug om snel naar de vertrek- en aankomsturen te gaan. Bij een eventuele groepsboeking andere deelnemers die reeds in deze groep geboekt werden of nog op de reservelijst staan.
    • Facturen: Hier vind je de factuur, de begeleidende brief en eventueel aanvullende facturen voor de gekozen boeking. Je ontvangt steeds een communicatie van Kazou wanneer er een nieuwe factuur beschikbaar is.
    • Medische fiche en andere documenten: Van zodra deze beschikbaar zijn, vind je er de medische fiche en eventueel andere formulieren voor deze vakantie terug. Wanneer deze beschikbaar worden, ontvang je hierover communicatie van Kazou. Op dat moment vragen we je de medische fiche online in te vullen. Andere documenten dien je af te drukken, correct in te vullen en tijdig per post terug te bezorgen.
    • Laatste richtlijnen: Ten laatste 3 weken voor vertrek vind je er de laatste richtlijnen terug. Deze bestaat uit een brief met de vertrek- en aankomsturen en een infoboekje met de praktische details voor je vertrek, je verblijf en je terugkomst. Indien je boekte in de laatste 3 weken voor vertrek, dan vind je ze er enkele dagen na de boeking terug.

    2. Favorieten

    Bij het zoeken in ons vakantieaanbod zal je steeds de knop ‘Toevoegen aan favorieten’ zien verschijnen. Wanneer je daarop klikt en het juiste kind bevestigt, zal je de gekozen vakantie snel en makkelijk terugvinden bij Favorieten. Zo hoef je bij de vaak drukke boekingsstart niet meer te gaan zoeken naar je vakantie. Ga gewoon naar Favorieten en klik er op ‘Boek nu’.

    Om de favorieten van een kind te zien, selecteer je één van de kinderen die gekoppeld zijn aan je ‘Mijn Kazou’-profiel. Via de knop ‘Selecteer en mail favorieten’ kan je de links naar je favoriete vakanties ook naar jezelf of naar geïnteresseerde vriendjes mailen.

    3. Gegevens

    Bij Gegevens worden zowel de gegevens van de ouder als die van de kinderen bewaard. Je kan ze er steeds wijzigen. Ook het toevoegen van nieuwe kinderen kan hier. Om toegevoegde kinderen te verplaatsen naar een ander profiel zal je wel contact moeten opnemen met Kazou.

    4. Historiek

    Bij ‘Historiek’ vind je alle minder recente sinds 2017 terug, voor kinderen uit jouw profiel. De boekingen voor het huidige en komende seizoen vind je steeds in dit gele luik ‘Boekingen’ terug. Verder is de werking van ‘Historiek’ hetzelfde als die van ‘Boekingen’.

    Veelgestelde vragen

     

    Ik krijg sommige documenten (facturen, medische fiche, infoboekje …) niet open.
    Ik heb geen printer in huis om documenten af te drukken.

     

    Ik krijg sommige documenten (facturen, medische fiche, infoboekje …) niet open.

    Alle documenten die je in ‘Mijn Kazou’ terugvindt zijn PDF-documenten. Ze dienen dan ook geopend te worden met een programma dat PDF’s kan openen. Het meest gebruikte en gekende programma hiervoor is Adobe Reader, hier gratis te downloaden.

    Elke internetbrowser (Chrome, Internet Explorer, Firefox, Safari, …) gaat een beetje anders om met het openen en downloaden van documenten. We merkten bvb. dat Firefox niet alle PDF’s herkend als PDF. Je kan ze daarom best downloaden en dan openen in een PDF-programma.

     

    Ik heb geen printer in huis om de documenten af te drukken.

    Voor de meeste documenten is het niet noodzakelijk dat je ze afprint, wij bewaren ze immers in ‘Mijn Kazou’. Kazou wil graag inzetten op minder papierverbruik en we hopen dat jullie daar mee voor kiezen.

    Voorlopig dien je wel sowieso de medische fiche af te drukken, in te vullen en terug te sturen. Wellicht kan je wel bij iemand in je omgeving terecht om de fiche af te drukken. Indien het echt niet anders kan, kan je er bij ‘Gegevens’ in ‘Mijn Kazou’ wel voor kiezen om in de toekomst de documenten via de post te ontvangen. Dit zal er echter niet voor zorgen dat gedane communicaties op papier zullen bezorgd worden.