• 0 Mijn Kazou

    Er werd geen profiel met het opgegeven e-mailadres en/of wachtwoord teruggevonden. Probeer opnieuw of klik op 'Wachtwoord vergeten?'. Opgelet: profielen uit onze vorige website (vakanties t.e.m. paasvakantie 2017) zijn niet meer bruikbaar.


    Loading...
    uitloggen
  • Coronavirus

    Heb je een vraag over de impact van het Coronavirus COVID-19 op je geboekte Kazouvakantie?

    Veelgestelde vragen over

    Corona

    Vorige zomer heeft het jeugdwerk getoond hoe ze dankzij de bubbels en extra afspraken veilig op vakantie konden gaan. Geslaagd met grootste onderscheiding en met felicitaties van de jury. Na een herfst-, kerst-, krokus- en paasvakantie zonder Kazouvakanties mogen we in de zomer wel weer voort (jeugd)werken en spelen.

    We zijn blij dat we samen met de minister, virologen en De Ambrassade dit perspectief voor kinderen en jongeren konden realiseren. We kijken uit naar het avontuur in binnen- en buitenland en hopen dat snelle vaccinaties de cijfers kunnen blijven drukken.

    Voor de organisatie van onze vakanties baseren we ons op de richtlijnen van de overheid. Lees hieronder zeker welke maatregelen gelden voor jouw vakantie.

    Gezondheid en verantwoordelijkheid is en blijft onze voornaamste prioriteit.

    • We organiseren alles met de nodige veiligheid en voorzorgen.
    • Indien het niet op een veilige manier kan, dan annuleren we.
      • Indien Kazou jouw vakantie annuleert, krijg je je geld terug.

    Zomervakanties

    Gaan de zomervakanties door?

    We kregen van het overlegcomité al het goede nieuws dat de zomervakanties door kunnen gaan. In bubbels van 100 deelnemers, en met de nodige extra protocollen en aandacht voor hygiëne.

    De concrete maatregelen en protocollen die gelden op jouw vakantie kan je hier nalezen.

    Wat met buitenlandse vakanties?

    De regel dat vakanties in het buitenland niet verder mogen doorgaan dan 150km van de grens, is er dit jaar niet. Toch zijn we ook nog afhankelijk van de modaliteiten rond reizen in Europa, en van de maatregelen ter plaatse.

    De protocollen die gelden voor binnenlandse vakanties, gelden niet automatisch ook voor de buitenlandse vakanties. Het zou kunnen dat, door lokale regels en wetten, de maatregelen in het buitenland nog strenger zullen zijn. Van zodra we hierover meer weten, laten we dit weten.

    Welke maatregelen worden er genomen op vakantie?

    De concrete maatregelen en protocollen die gelden op jouw vakantie kan je hier nalezen.

    Wat als ik mijn reis of cursus toch zelf wil annuleren?

    Je kan tot een maand voor vertrek annuleren aan €25 (of €65 bij vliegtuigreizen). Indien je toch zelf wilt annuleren, dan valt dit onder de standaard annulatievoorwaarden. Deze vind je in de algemene voorwaarden terug, maar we zetten ze hieronder nog eens op een rijtje:

    • Bij annulatie tot en met de 14de dag na de bevestiging van je inschrijving betaal je geen annulatiekosten. De factuurdatum op het betalingsverzoek bij de bevestigingsbrief is hierbij bindend.
    • Bij annulatie vanaf de 15de dag na de factuurdatum, en minstens 31 dagen voor vertrek, betaal je dossierkosten. Deze dossierkosten bedrag €65 bij vliegtuigreizen en €25 bij andere reizen en cursussen.
    • Bij annulatie binnen de maand (30 dagen) voor vertrek, en minstens 8 dagen voor vertrek, betaal je 50% van de gefactureerde deelnameprijs als annulatiekosten.
    • Bij annulatie binnen 7 dagen voor vertrek of bij het niet opdagen op de dag van vertrek moet de volledige deelnameprijs betaald worden, tenzij de deelnemer zich kan beroepen op een van de opgesomde uitzonderingen.

    Bovendien kan je uitzonderlijk ook gratis annuleren indien je bij vertrek aan één van volgende voorwaarden voldoet:

    • Indien je de symptomen van corona (hoesten, ademhalingsproblemen en koorts) vertoont, mits bewijs van een doktersattest.
    • Bij een positieve test op corona of bij twijfel, mits bewijs van een doktersattest.
    • Bij een verplichte quarantaine van de deelnemer, mits getuigschrift van quarantaine van de dokter.

    Alle niet-coronagerelateerde annulatievoorwaarden vind je terug in onze algemene voorwaarden.

    Wat als sommige activiteiten op vakantie niet door kunnen gaan?

    Door de veranderende regelgeving rond Corona is het nog niet duidelijk welke externe activiteiten wel en niet kunnen of mogen doorgaan. Met Kazou gaan we enkel externe activiteiten laten doorgaan als dit op een gezonde manier kan. We volgen dit op en zoeken in de mate van het mogelijke een waardig alternatief. We hopen hierin te kunnen rekenen op jullie begrip en doen er sowieso alles aan om je zoon of dochter een geslaagde vakantie te bezorgen.

    Er worden bepaalde activiteiten afgelast o.w.v. corona (bv. uitstap pretpark). Daarom wil ik annuleren. Is dit dan gratis?

    Het staat vrij om te annuleren volgens de standaard annuleringsvoorwaarden. Je kan dus niet gratis annuleren indien er activiteiten wegvallen door overmacht. We proberen wel altijd een evenwaardig alternatief te voorzien.

    Ben je contacttracer en heb je Kazou nodig? Contacteer dan het persnummer.