• 0 Mijn Kazou

    Er werd geen profiel met het opgegeven e-mailadres en/of wachtwoord teruggevonden. Probeer opnieuw of klik op 'Wachtwoord vergeten?'. Opgelet: profielen uit onze vorige website (vakanties t.e.m. paasvakantie 2017) zijn niet meer bruikbaar.


    Loading...
    uitloggen
  • Mijn geboekte vakantie

    Op zoek naar bepaalde info of documenten van je geboekte vakantie? Dat en nog meer veelgestelde vragen vind je hieronder.

    Mijn profiel en mijn gegevens

    Hoe kan ik me aanmelden in 'Mijn Kazou'?

    1. Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
    2. Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
    3. Klik op LOGIN.

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

    1. Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
    2. Klik op Wachtwoord vergeten.
    3. Geef je e-mailadres in.
    4. Klik op VERSTUUR.

    Staat je e-mailadres in onze database, dan krijg je een mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Kijk zeker ook in je SPAM-folder of je map met ongewenste e-mails.

    Hoe pas ik mijn gegevens, zoals mijn e-mailadres, aan?

    1. Ga naar je 'Mijn Kazou'-profiel
      • Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
      • Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
      • Klik op LOGIN.
    2. Klik op GEGEVENS in de groene balk. Je vindt nu jouw gegevens in 1 blok. Daaronder vind je per kind ook 1 blok met hun gegevens.
    3. Klik bij de blok die je wilt aanpassen op het potlood-icoon.
    4. Vul je gegevens in of pas aan.
      • De velden met een * zijn verplicht.
      • Het veld Kies een nieuw wachtwoord dien je enkel in te vullen wanneer je je wachtwoord wil veranderen.
    5. Klik op BEVESTIGEN of BEWAREN.

    Hoe voeg ik een kind toe aan mijn profiel?

    1. Ga naar je 'Mijn Kazou'-profiel
      • Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
      • Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
      • Klik op LOGIN.
    2. Klik op GEGEVENS in de groene balk.
    3. Klik onderaan op de knop ZOON / DOCHTER TOEVOEGEN.
    4. Vul de gegevens van je kind in.
      • De velden met een * zijn verplicht.
    5. Klik op BEWAREN.

    Om samen met een vriend(in) een groepsboeking uit te voeren moet elke ouder een afzonderlijk 'Mijn Kazou'-profiel aanmaken. Voeg dus geen vriend(inn)en toe aan je eigen 'Mijn Kazou'-profiel.

    Kan een kind onder meerdere profielen geregistreerd staan?

    Neen. Een kind kan slechts onder één (ouder)profiel geregistreerd staan.

    Mijn facturen

    Wanneer krijg ik mijn factuur?

    • We maken je factuur ten laatste 4 weken na boeking aan. Afhankelijk van welke optie je koos in je 'Mijn Kazou'-profiel, sturen we deze per post of per mail op.
    • Boekte je een JOMBA-vakantie? Dan kijken we eerst a.d.h.v. je ingevulde medische fiche of we op je gekozen vakantie de juiste ondersteuning kunnen bieden. Pas daarna maken we je factuur aan.
    • Koos je voor communicatie via mail, kijk dan zeker ook je SPAM-folder na of voeg info@kazou.be toe aan je vertrouwde adressen.

    Waar vind ik mijn facturen terug?

    Of je nu koos voor verzending via post of verzending via mail, je kan altijd al je facturen terugvinden op je 'Mijn Kazou'-profiel.

    1. Ga naar je 'Mijn Kazou'-profiel
      • Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
      • Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
      • Klik op LOGIN.
    2. Kies in de gele balk BOEKINGEN je kind waarvoor je de factuur wil opzoeken.
      • Op zoek naar een oude factuur van een vakantie van vorig jaar? Dan zoek je deze in de paarse balk HISTORIEK i.p.v. de gele balk.
    3. Zoek de boeking waarvoor je de factuur wil opzoeken en klik op MEER BOEKINGSINFO TONEN. Je vindt nu alle info over deze boeking terug.
    4. In de blauwe blok Facturen vind je alle facturen, en eventuele creditnota's of debetnota's terug.
    5. Klik naast de juiste factuur op DOWNLOAD om de factuur te downloaden en te bekijken.

    Mijn medische fiche

    Wanneer krijg ik mijn medische fiche?

    • Heb je een vakantie geboekt tijdens de eerste weken van de boekingsstart, dan ontvang je de medische fiche ten laatste 4 weken na boeking.
    • Boek je later een vakantie, dan krijg je de medische fiche de ochtend na je boeking.
    • Je ontvangt deze medische fiche sowieso via e-mail, zodat je deze digitaal kan invullen. Kijk dus zeker ook je SPAM-folder na of voeg info@kazou.be toe aan je vertrouwde adressen.

    Waar vind ik mijn medische fiche?

    Vind je de mail niet direct terug, dan kan je de medische fiche altijd terugvinden op je 'Mijn Kazou'-profiel.

    1. Ga naar je 'Mijn Kazou'-profiel
      • Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
      • Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
      • Klik op LOGIN.
    2. Kies in de gele balk BOEKINGEN je kind waarvoor je de medische fiche wil opzoeken.
    3. Zoek de boeking waarvoor je de medische fiche wil opzoeken en klik op MEER BOEKINGSINFO TONEN. Je vindt nu alle info over deze boeking terug.
    4. In de rode blok Medische fiche vind je de link naar de medische fiche terug.
      • Heb je de medische fiche al ingevuld, dan verschijnt hier na enkele minuten Medische fiche goed ontvangen.

    Wanneer moet ik mijn medische fiche invullen?

    Om de informatie vlot te kunnen verwerken vragen we je om de medische fiche binnen 7 dagen na ontvangst in te vullen. Zo kunnen ook onze vrijwilligers en keukenploegen zich optimaal voorbereiden.

    Moet ik de medische fiche voor iedere vakantie opnieuw invullen?

    Ja. Voor een goede begeleiding van onze monitoren én om er een onvergetelijke vakantie van te maken, is het belangrijk om de inlichtingenfiche zo goed mogelijk in te vullen met gegevens die up-to-date zijn. Daarnaast wordt deze informatie niet bijgehouden, maar na de vakantie vernietigd.

    Mijn laatste richtlijnen

    Wanneer krijg ik informatie over wat ik moet inpakken?

    • Deze informatie, ook wel de laatste richtlijnen genoemd, versturen we ten laatste 3 weken voor vertrek. Afhankelijk van welke optie je koos in je 'Mijn Kazou'-profiel, sturen we deze per post of per mail op.
    • Koos je voor communicatie via mail, kijk dan zeker ook je SPAM-folder na of voeg info@kazou.be toe aan je vertrouwde adressen.

    Waar vind ik deze laatste richtlijnen?

    Of je nu koos voor verzending via post of verzending via mail, je kan altijd je laatste richtlijnen terugvinden op je 'Mijn Kazou'-profiel.

    1. Ga naar je 'Mijn Kazou'-profiel
      • Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
      • Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
      • Klik op LOGIN.
    2. Kies in de gele balk BOEKINGEN je kind waarvoor je de laatste richtlijnen wil opzoeken.
    3. Zoek de boeking waarvoor je de laatste richtlijnen wil opzoeken en klik op MEER BOEKINGSINFO TONEN. Je vindt nu alle info over deze boeking terug.
    4. In de groene blok Laatste richtlijnen vind je alle informatie terug.
    5. Klik naast het gewenste document op DOWNLOAD om dit te downloaden en te bekijken.

    Wat moet ik inpakken?

    Wat je moet inpakken verschilt van vakantie tot vakantie. Je krijgt deze informatie, de laatste richtlijnen, ten laatste 3 weken voor vertrek.

    Meer info vind je bij Waar vind ik deze laatste richtlijnen? hierboven.

    Mag de gsm of smartphone mee op vakantie?

    • Bij vakanties voor 5- tot 12-jarigen blijft de gsm/smartphone thuis.
    • Bij 13-18-jarigen staan we enkel niet-storend gebruik van smartphones toe. Over het gebruik worden door de moniploeg aan het begin van de vakantie duidelijke afspraken gemaakt.

    We lijsten graag 5 goede redenen op om te overwegen de gsm of smartphone thuis te laten of zo weinig mogelijk te gebruiken:

    1. Offline: Met één oog je smartphone in de gaten houden, zou als gevolg kunnen hebben dat je iets van het vakantiegebeuren mist. Laat je niet afleiden voor wat echt telt op Kazouvakantie: nieuwe vrienden maken en er offline plezier mee beleven.
    2. Zorgeloos thuisfront: “Geen nieuws is goed nieuws” is het perfecte uitgangspunt! Als er toch iets fout loopt, contacteert een medewerker van Kazou de ouders.
    3. Vrijheid: Niet hoeven communiceren creëert zowel voor de ouders als voor de vakantieganger een weekje de vrijheid om de eigen goesting te doen. Geniet van de rustige vrije dagen en neem de tijd voor een cinemaatje of citytrip terwijl de kinderen een fijne tijd beleven op vakantie.
    4. Schade, diefstal of verlies: GSM's of smartphones op vakantie zijn nooit verzekerd tegen schade, diefstal of verlies.
    5. Heimwee: De ervaring leert dat elk contact met het thuisfront heimwee versterkt in plaats van verzacht. Heimwee lossen onze prima opgeleide monitoren op met hun eigen trukendoos of met hulp van Hennie Heimwee.

    Marco en Lotte vatten het graag nog eens samen:

    Is mijn materiaal verzekerd?

    Neen. Persoonlijke bezittingen, zoals bagage, uurwerk, smartphone, gsm, tablet, geld, kledij,… is niet verzekerd, zowel bij verlies, schade als bij diefstal. Ook specifiek materiaal dat de deelnemer in functie van de vakantie zelf moet meenemen (zoals fiets, helm, skimateriaal,...) valt hier onder.

    Wanneer vertrekt de bus?

    Definitieve vertrek- en aankomsturen vind je vanaf 1 maand voor vertrek op onze website. Daarvoor vind je er wel al voorlopige richturen.

    1. Ga naar je 'Mijn Kazou'-profiel
      • Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
      • Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
      • Klik op LOGIN.
    2. Kies in de gele balk BOEKINGEN je kind waarvoor je de uren wil opzoeken.
    3. Zoek de boeking waarvoor je de uren wil opzoeken en klik op MEER BOEKINGSINFO TONEN. Je vindt nu alle info over deze boeking terug.
    4. Via de knop VERTREK- EN AANKOMSTUREN kan je de uren opzoeken.
      • Had je de keuze uit meerdere opstapplaatsen en weet je niet meer welke je gekozen hebt? Dan vind je deze info in de bevestigingsmail, of in de laatste richtlijnen die je ten laatste 3 weken voor vertrek ontvangt.

    Fotoalbum

    Waar vind ik de foto's van mijn vakantie?

    1. Ga naar je 'Mijn Kazou'-profiel
      • Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
      • Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
      • Klik op LOGIN.
    2. Kies in de gele balk BOEKINGEN je kind waarvoor je de factuur wil opzoeken.
      • Op zoek naar een oud fotoalbum van een vakantie van vorig jaar? Dan zoek je deze in de paarse balk HISTORIEK i.p.v. de gele balk.
    3. Zoek de boeking waarvoor je het fotoalbum wil opzoeken en klik op MEER BOEKINGSINFO TONEN. Je vindt nu alle info over deze boeking terug.
    4. In de paarse blok Fotoalbum vind je het fotoalbum van je vakantie terug.
    5. Klik op de knop UPLOADEN om zelf foto's toe te voegen, of klik op BEKIJKEN om alle foto's te bekijken.

    Kunnen we tijdens de vakantie ook foto’s zien?

    • Onze vrijwilligers en andere deelnemers plaatsen de foto's in het fotoalbum. Meestal gebeurt dit enkele dagen na de vakantie.
    • Tijdens de vakantie zijn onze vrijwilligers bezig met het begeleiden van de vakantie en het animeren van je kind. Je zal daarom niet veel foto's zien verschijnen tijdens de vakantie. Wel plaatsen we tijdens de vakantie 1 groepsfoto op onze facebookpagina. Dit gebeurt meestal halfweg de week.

    Er staan geen foto’s in mijn fotoalbum.

    Krijg je de melding Gallery is Empty, dan zijn er nog geen foto's opgeladen in dit fotoalbum. Meestal gebeurt dit enkele dagen na je vakantie.

    Annulatie

    Welke kosten zijn er bij annulatie van een vakantie?

    Afhankelijk van de datum waarop je annuleert zijn er, zoals vermeld in onze algemene voorwaarden, kosten bij het annuleren van een vakantie:

    • tot en met de 14de dag na factuurdatum: geen annulatiekosten
    • vanaf de 15de dag na factuurdatum, en minimum een maand voor vertrek: € 25 annulatiekosten
    • binnen de maand voor vertrek: 50% van de gefactureerde deelnameprijs als annulatiekosten
    • niet opdagen bij vertrek zonder annulatie: de volledige deelnameprijs

    Voor vliegtuigreizen gelden aangepaste annulatiebedragen:

    • tot en met de 14de dag na factuurdatum: geen annulatiekosten
    • vanaf de 15de dag na factuurdatum, en minimum een maand voor vertrek: € 65 annulatiekosten
    • binnen de maand voor vertrek, en meer dan 7 dagen voor vertrek: 50% van de gefactureerde deelnameprijs als annulatiekosten
    • binnen de 7 dagen voor vertrek of niet opdagen bij vertrek zonder annulatie: de volledige deelnameprijs

    Uitzondering: er wordt geen annulering aangerekend omwille van een hospitalisatie (kort voor de afreis met minimum 1 overnachting) van de betrokkene waardoor deelname aan de vakantie onmogelijk is en bij sterfgevallen tot in de 2de graad. Gelieve in deze gevallen een bewijs van de behandelende arts of een rouwbrief aan het secretariaat van het organiserend Kazouverbond te bezorgen.

    Hoe kan ik mijn vakantie annuleren?

    Een vakantie annuleren kan enkel schriftelijk (via mail of brief) aan het verbond dat je vakantie organiseert. Je vindt alle contactgegevens via onze contactpagina.

    Opgelet: niet betalen van de deelnameprijs geldt op zich nooit als annulatie.

    Andere vragen

    Waar vind ik de A.S.Adventure bon?

    1. Ga naar je 'Mijn Kazou'-profiel
      • Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
      • Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
      • Klik op LOGIN.
    2. Kies in de gele balk BOEKINGEN je kind waarvoor je de bon wil opzoeken.
    3. Zoek de boeking waarvoor je de bon wil opzoeken en klik op MEER BOEKINGSINFO TONEN. Je vindt nu alle info over deze boeking terug.
    4. In de rode blok Medische fiche en andere documenten vind je de A.S.Adventure-bon terug.

    Kan ik bij mijn vrienden op de kamer slapen?

    De kamer- en groepsverdeling gebeurt ter plaatse. Zo kunnen de monitoren zoveel als mogelijk rekening houden met de wensen van de deelnemers. Je moet ons dit dus niet op voorhand laten weten.

    Jongens en meisjes slapen apart.

    Kan ik bij mijn vrienden in dezelfde groep zitten?

    De kamer- en groepsverdeling gebeurt ter plaatse. Zo kunnen de monitoren zoveel als mogelijk rekening houden met de wensen van de deelnemers. Je moet ons dit dus niet op voorhand laten weten.

    Moet ik een toelating halen bij de gemeente zodat mijn kind naar het buitenland mag reizen?

    Een toelating voor minderjarigen om naar het buitenland te reizen is voor Kazouvakanties enkel nodig als je naar één van volgende bestemmingen reist:

    • Verenigd Koninkrijk
    • Ierland
    • Kroatië
    • Sort (Spanje) tijdens wintervakanties

    Dit formulier (een Engelstalige ouderlijke toestemming) kan je aanvragen bij je gemeente en dien je ons te bezorgen, ten laatste één maand voor vertrek.

    Kan ik een Kazou reistas bestellen?

    Alle info over de Kazou reistas vind je op www.kazou.be/reistas.

    Ik heb een Kazou reistas besteld. Wanneer wordt deze geleverd?

    Alle info over de Kazou reistas vind je op www.kazou.be/reistas.

    Wat als mijn kind snel last heeft van heimwee?

    Heeft je kind snel last van heimwee? Geen nood. Onze monitoren weten hier op vakantie wel raad mee. Marco en Lotte geven je graag 7 tips tegen heimwee, die je op voorhand al kan toepassen:

    1. Bekijk de verblijfplaats via kazou.be.
    2. Neem vertrouwde spulletjes mee.
    3. Meld heimwee aan de monitoren.
    4. Wees positief over de vakantie.
    5. Ga al even logeren voor de vakantie.
    6. Stuur een leuk kaartje of briefje.
    7. Zwaai hen enthousiast uit.