• 0 Mijn Kazou

    Het ingegeven wachtwoord is fout, of er werd geen profiel met het opgegeven e-mailadres teruggevonden. Probeer opnieuw of klik op 'Wachtwoord vergeten?'.


    Loading...
    uitloggen
  • JOMBA

    Heb je een vraag over JOMBA-vakanties? Antwoorden vind je hieronder.

    JOMBA-specifieke vragen

    Algemene vragen

    Vakantie

    Hoe weet ik of de vakantie toegankelijk is voor rolstoelen?

    Als er bij de vakantie een rolstoelsymbool staat, kunnen er op deze vakantie één of meerdere rolstoelgebruikers mee. Voor meer info neem je best contact op met het verbond dat de vakantie organiseert.

    Wat met dagelijkse verzorging, medicatie en behandeling?

    De dagelijkse verzorging gebeurt door een moni. Voor sommigen is dit enkel toezicht, voor anderen helpt de moni bij het wassen, aankleden, eten, enz. Wanneer een deelnemer medicatie moet nemen, controleert de medische verantwoordelijke dat deze wordt klaargezet. De moni of verpleegkundige zorgt ervoor dat alles op het juiste tijdstip wordt toegediend.

    Wat met de aangepaste hulpmiddelen die ik nodig heb op vakantie?

    Heb je een extra rolstoel, aangepaste matras, aangepast bestek, schelpen of andere zaken die speciaal op jouw maat gemaakt zijn en die je nodig hebt voor een goed functioneren op vakantie? Dan is het goed dat je deze meeneemt.

    Wel vragen we je om enkel de hoogst noodzakelijke hulpmiddelen mee te nemen op vakantie, omdat al het materiaal op de bus moet passen. Op de inlichtingenfiche kan je specifiek aangeven welke materialen je meeneemt, zodat we hiervoor een ruimte op de bus kunnen voorzien. Voor vragen hieromtrent kan er steeds contact opgenomen worden met het verbond dat de vakantie organiseert.

    Wordt er kiné voorzien op vakantie?

    Indien je kiné nodig hebt op vakantie kan je dit aangeven op de inlichtingenfiche. Stuur in dit geval een nauwkeurig voorschrift van een arts, het bewijs van E- of F-pathologie en een vignet van de mutualiteit (gele klever) mee met de medische fiche. Enkel op deze manier kunnen we kiné voorzien tijdens de vakantie en voor jou de voordeligste afrekening maken. Kosten zijn op eigen rekening, de afrekening gebeurt nadien.

    Wie gaat er met mij mee op vakantie?

    Op vakantie gaan doe je natuurlijk niet alleen. Dat is het leuke aan de vakanties van Kazou: je leert er altijd nieuwe mensen kennen. Wie zijn die anderen die ook mee op vakantie gaan?

    • Andere vakantiegangers: Net als jij zullen er nog kinderen en jongeren meegaan. Ook zij kozen voor jouw vakantie op maat. Naast dezelfde leeftijd zullen ze dus ook dezelfde vakantiemaat hebben. Dit wil zeggen dat het vakantieprogramma aangepast is aan de mogelijkheden en de leeftijd van de deelnemers.
    • Monitoren: Elke vakantie wordt begeleid door een moniploeg. Die stellen we samen op basis van de specifieke noden van een doelgroep. Elke moniploeg wordt gecoacht door een vakantieverantwoordelijke. Onze begeleiders zijn allemaal monitoren van Kazou. Wij voorzien voor hen aangepaste vorming.
    • Verpleegkundige: Op de meeste JOMBA-vakanties gaat er een verpleegkundige mee. Die ontfermt zich over alle medische zaken: medicatie, kleine medische problemen,…

    Wat doen we op vakantie?

    Tijdens de vakantieperiode bieden de moni’s heel wat verschillende activiteiten aan. Sommige activiteiten zijn in kleine groep en van korte duur. Andere duren een ganse voor- of namiddag en zijn met de hele groep. De moni’s doen natuurlijk telkens mee. Zij letten erop dat elke jongere aan bod komt. Wat de activiteiten inhouden en hoe het programma eruit ziet, hangt af van jouw vakantie op maat!

    Wat als het op vakantie toch niet loopt zoals verwacht?

    Wanneer monitoren op vakantie vragen hebben in verband met specifieke begeleiding zullen ze niet twijfelen de ouders even op te bellen voor meer informatie.

    Is er voor de vakantie een mogelijkheid om in contact te komen met de monitoren?

    Elk kind is uniek… Na de inschrijving vragen wij je om een medische inlichtingenfiche in te vullen. Zo leren onze moni’s snel hoe ze gepast met jouw kind kunnen omgaan. Als er ondanks de begeleidingsfiche onduidelijkheden blijven, nemen we contact met je op voor meer informatie. Een contactmoment met monitoren kan bijvoorbeeld bestaan uit een huisbezoek of een ontmoetingsdag met monitoren.

    Boeken

    Hoe weet ik zeker dat mijn boeking voor een vakantie definitief is?

    Nadat je via de website een vakantie hebt geboekt, zullen je gegevens verwerkt worden. Er wordt nagekeken of dit voor jou de meest geschikte vakantie is. Bij twijfel nemen wij automatisch contact op om eventuele alternatieven samen te bespreken.

    Als er plaats is op de vakantie, sturen we je een medische fiche. Nadat je jouw medische fiche hebt ingevuld, kunnen we controleren of de vakantie qua omkadering geschikt is voor jou en zullen we de vakantieboeking meestal definitief bevestigen. Na bevestiging versturen we je het overschrijvingsformulier. Let op: het niet betalen van de kostprijs, geldt nooit als annulatie.

    Is er geen plaats meer op de vakantie? Dan ontvang je van ons een mail dat je op de reservelijst staat. Omdat we jouw vakantie niet kunnen garanderen bij een inschrijving op de reservelijst, kunnen we samen met jou op zoek gaan naar alternatieve vakanties. Neem hiervoor contact op met het verbond dat de vakantie organiseert.

    Mag ik een vakantie voor een andere doelgroep boeken?

    Onze vakanties zijn ingedeeld in verschillende doelgroepen om tegemoet te komen aan de wensen en noden van iedere doelgroep. Zo zijn vakanties voor kinderen en jongeren met een fysieke handicap altijd rolstoeltoegankelijk en heeft een vakantie voor kinderen en jongeren met een matig tot ernstig verstandelijke handicap bijvoorbeeld een hoge begeleidingsnorm. In principe zijn we daarom geen voorstander om een vakantie voor een andere doelgroep te boeken. We zijn er immers van overtuigd dat deze vakantie het beste bij jou past. Mocht je hieraan twijfelen, dan willen we graag met jou de vraag bekijken. Neem hiervoor contact op met het verbond dat de vakantie organiseert.